W jaki sposób Klient podejmuje decyzję dotyczącą zakupu dowolnego produktu?

W jaki metodę Klienci podejmują decyzję odnośnie zakupu konkretnego produktu?

To, w jaki sposób przez klienta jest podejmowana decyzja o kupnie, zależy od wielu czynników. Głównie zależy to od tego, czy decyzja o zakupie tyczy się produktu rutynowego czy też produktu problemowego.

Produkty rutynowe to w znaczącej liczbie przypadków produkty o niskiej cenie. Tyczy się to przede wszystkim żywności , a ponadto środków czystości czy także prasy. W przypadku takich produktów konsumenci w większości sytuacji bardzo dobrze znają daną klasę towarów, jego odmianę , a dodatkowo dostępne na rynku marki. Częstokroć jest przywiązany do pewnych marek, z których korzysta od lat. Ponieważ cena takich towarów jest w większości niska, klient nie traci w trakcie zakupów zbyt kilka czasu na namyślanie się i porównywanie z innymi produktami.

Zupełnie inaczej jednakże sytuacja wygląda w sytuacji towarów problemowych. Są to przeważnie produkty kupowane sporadycznie, których cena jest dość wysoka. Ma możliwość to być zakup samochodu, wybór określonych usług turystycznych czy ubezpieczeniowych. W procesie podejmowania decyzji przez konsumenta można wyróżnić wiele etapów. Tyczy się to priorytetowo zakupów problemowych. W wypadku towarów rutynowych proces podejmowania wyborów nabywczej jest znacznie bardziej uproszczony. By z ogromnym skutkiem sprowadzić kampanie marketingowe, warto przyjrzeć się zachowaniom klientów, które poprzedzają zakup produktu , a ponadto te, które posiadają miejsce już po dokonaniu zakupu. Powinno się tu zwrócić uwagę na następujące zachowania:
-identyfikacja, czyli uświadomienie potrzeby,
-gromadzenie informacji , a dodatkowo ocena możliwości zaspokojenia potrzeby,
-wybór sposobu zaspokojenia potrzeby,
-decyzja o zakupie i zakup,
-zachowania konsumenta po zakupie.

Post Navigation