Zmniejszanie kosztów wydawanych na SEO

Wiele osób korzystających z usług pozycjonerów zaczyna po pewnym czasie poszukiwać możliwości na obniżenie kosztów ponoszonych w związku z tą usługą. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorców planujących korzystać z takiej formy promocji przez długi okres czasu, a więc takim, którym opłaca się na przykład poświęcając własny czas utrzymywać zaplecze, a nie wliczać jego kosztów do ceny za pozycjonowanie i usługi SEO wykonywane przez zewnętrzną firmę. Inną formą swego rodzaju „oszczędzania” na SEO jest dostarczanie własną pracą unikalnych informacji i opisów na własną stronę www. Firma pozycjonująca nie musi wówczas wydawać dodatkowych pieniędzy na zatrudnienie copywritera, co przekłada się również na niższą fakturę czy niższy rachunek dla samego klienta. To samo można również zrobić w kwestii grafiki – jeśli koniecznie zależy nam na jej unikatowości, można samemu znaleźć grafika w niższej cenie niż ta zaproponowana przez firmę wykonującą dla nas pozycjonowanie i usługi SEO. Są to jedynie przykłady oszczędzania na samej optymalizacji witryny – pozostaje jeszcze kwestia konkretnego procesu pozycjonowanie. Prócz wspomnianego wyżej własnego zaplecza można zdecydować się na dywersyfikację fraz głównych. Chodzi o to, ażeby wyeliminować z umowy o pozycjonowanie i cena pozycjonowania te frazy i słowa kluczowe, z których mimo wysokich pozycji w Google nie posiadamy praktycznie żadnych wejść na stronę lub nie przynoszą one żadnych ewentualnych nabywców. Nie każda firma pozycjonerska zgodzi się natomiast na takie rozwiązanie, dlatego warto tą kwestię uzgodnić poprzednio w umowie.

Post Navigation