Optymalizacja, pozycjonowanie, seo, sem, linki sponsorowane to pojęcia, które w większości wypadków używane są w dziedzinie reklamy internetowej. Wiele jednak osób nie wie, co one oznaczają i w jakim celu korzysta się z takich działań.
Głównie dotyczą one osób, które posiadają swoją swoją stronę internetową i wolą ją rozpromować wśród użytkowników, co w większości wypadków związane jest z chęcią sprzedaży większej ilości towarów czy usług. Wszystkie te terminy powiązane są z szeroko pojętą reklamą w wyszukiwarkach internetowych. Jest właśnie jedna z największych gałęzi promocji internetowej poza form takich jak display czy mailing.
Działania w wyszukiwarkach są bardzo pomocne i mają wysoką wartość, ponieważ znajdują się tam ewentualni klienci, którzy poszukują produktów i usług, które my posiadamy w spisie produktów/usług, czyli innymi słowy są bardzo blisko podjęcia decyzji zakupowej, trzeba im jedynie w tym pomóc. Wszystkie te funkcjonowania (choć różnie osoby z branży je definiują) z ogółu mieszczą się w skrócie sem, czyli search engine marketing, co można przetłumaczyć na marketing w wyszukiwarkach internetowych. Pod nimi zlokalizowana jest pozycjonowanie , a ponadto linki sponsorowane. Różnica polega na tym, że pozycjonowanie tyczy się organicznych rezultatów odnajdywania, a linki sponsorowane dotyczą płatnych linków i są to tzw. Adwordsy. Pozycjonowanie wymaga dokładnej znajomości działań w sieci, tak aby nasza strona znalazła się na pierwszej pozycji wyników odnajdywania. Jednym z podstawowych jej elementów jest optymalizacja strony internetowej, tak ażeby była przyjazna dla wyszukiwarek, co znaczy, ażeby roboty, które odwiedzają naszą stronę mogły starannie i łatwo zaznajomić się z jej tekstem i odpowiednio przyporządkować jej trafność do wyszukiwań użytkowników w wyszukiwarce. Mając stronę internetową warto szczegółowo zaznajomić się z wszystkimi tymi pojęciami.
Sprawdź również: presell page tematyczne.